tiistai 5. helmikuuta 2008

Totuudesta maailmassa

Jes.59:14 "Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla."

Jesaja 58 - Huuda täyttä kurkkua , älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä. Minua he muka etsivät joka päivä ja haluavat tietoa minun teistäni niinkuin kansa, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalansa oikeutta.He vaativat minulta vanhurskaita tuomioita , haluavat että Jumala heitä lähestyisi......


Katso, paastopäivänänne te ajatte omia asioitanne ja ahdistatte työhön kaiken työväkenne. Katso riidaksi ja toraksi te paastoatte, lyödäksenne jumalattomalla nyrkillä. Te ette pastoa niin , että teidän äänenne kuultaisiin korkeudessa..........

Eiko tämä ole se paasto, johon minä mielistyn: ETTÄ AVAATTE VÄÄRYYDEN SITEET, irrotatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet? Eikö tämä taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet, etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi.

Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen;sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi....

Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?" Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juutalaisten luo ja sanoi heille: "Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä (Joh.18:38)

Ensin ihmisen täytyy tietää Totuus, jotta voisi toimia oikein elämässä , Totuuden kanssa tulee elää ,mutta usein sen matkakumppaniksi tulee valhe , tuo haluaa muuta kuin tuo Totuus.

Mutta valheen erottaa Totuudesta >Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti (Ps.119:160) ja tarvitaan Totuudella pyhittyneitä, >Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus (Joh.17:17)>Sinun vanhurskautesi on iankaikkinen vanhurskaus, ja sinun lakisi on totuus (Ps.119:142)

Valheella on huono loppu>Niin oli totuus kadonnut, ja joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi. Herra näki sen, ja se oli hänen silmissänsä paha, ettei ollut oikeutta(Jes59:15)

Jumala sanoo näin: Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman(Jes45:23) ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

Sananl. 14:22
Eivätkö eksy ne, jotka hankitsevat pahaa? Mutta armo ja totuus niille, jotka hankitsevat hyvää!


Ps. 89:14
(89:15) Vanhurskaus ja oikeus on sinun valtaistuimesi perustus, armo ja totuus käy sinun kasvojesi edellä.

1 kommentti:

man with desire kirjoitti...

Jumala puhui Jeremialle ja käski hänen mennä savenvalajan huoneeseen, jossa Herra puhuisi ja opettaisi Jeremiaa. Savenvalaja tekee savesta käyttöastioita. Saven valaminen on kuva uskovan ihmisen kasvusta ja kasvunvaiheista kuinka Jumala tekee lapsestansa astian jaloa käyttöä varten. Savenvalajan huone ja saven valmistus on asia, jonka tulisi olla tuttu jokaiselle Jeesuksen opetuslapselle.


http://koti.phnet.fi/petripaavola/Savenvalaja.html