lauantai 16. helmikuuta 2008

Olenko muuttunut?

Tässä on hyvä kysymys, Olenko muuttnut?

En ole aikaisemmin kirjoittanut tätä mihinkään luettavaksi. Mutta menköön nyt, sillä on hyvä päästää irti "menneestä" ja kurottautua uuteen , siihen mihin Jumala tahtoo. Kasvuun ja Pyhitykseen. Pyhä Henki "mursi" suojani ja puhui selvästi ja kirkkaasti asioista jotka olen tiennyt olevan olemassa , mutta olen vaientanut ne omalla touhukkuudella (ts. olen pyrkinyt sulkemaan Pyhän Hengen äänen elämässäni) Murruin tosiaan ko.asissa ja nyt näen , että minun isäsuhtessa on ollut liian suuri hengellinen välimatka (johtunee osoin siitä että omalla isälläni ei ollut isää enää 11 ikävuoden jälkeen) niin olen etsinyt turvallista hyväksyvää isän mallia , useaan otteeseen monista paikoista.

Tärkeimpänä Hengellisenä isänä voitaneen pitää yhtä nuorisotyöntekijää , nyt vasta näen siihen aikaan , joloin aloin ymmärtämään että Jeesus on todellinen Kuningas ja Jumala on kaiken ylläpitäjä. Tuo n. 7 vuoden mittainen hengellisen kasvun alku on ollut elämässäni tärkeintä aikaa. Toki siihen mahtuu myös sairastumiseni ja siitä toipuminen+muut ihastumis kokemukset.

Mutta tässä kohdassa ajatukseni kyllä leijailevat lapsuuskotiini ja isän kiusoitteluun , nauruun ja siihen vähään jossa hän antoi paljon - vaatimattomuus, nöyryys , työmoraali ja siihen , että isän tulee johtaa , "muuten ei suomen kansa menesty" ja aika kun kuluu eteenpäin olenko minä sittenkään valmis , niihin saappaisiin joilla isäni on kävelyt ja kulkenut.

Minulla on yksi valtti , voin oppia menneisyydestä miten tulee toimia ja rukoilla, että teen tulevaisuudessa isänä oikeita ratkaisuja. Onneksi Jumala antoi minulle hyvän avun josta tulne kiittämään Jumalaa aina. En sittenkään ole niin yksin kuin väitin. ja tähän loppuun yhden hengellisen äidin sanonta - Aurinko paistaa vielä risukasaankin - noissa 4 sanassa on paljon enemmän kuin näyttävät tuossa ruudulla, Paljon enemmän.

Ja ehkäpä Jumala vaikuttikin niin elämässäni , että "ohjasi" minut Raamatun ääreen , sillä ovat ne 100% hengelliset kädet jotka voivat kantaa , sinut yli myrskyjen ja Sana voi rauhoittaa sinun sydämesi ja koko olemuksesi. Voimme jokapäivä jättäytyä Taivaan Isän turvallisiin käsiin:)

Ensi kertaan ystävät , Tommi

Ei kommentteja: